Alexandra Törnqvist

Vill du inte höra mina åsikter, Vänligen ge fan i att läsa!

Nytt år, nya...

Kategori: Allmänt

Jadu, nya vad? Nya motgångar, framgångar, drömmar och besvikelser. Man tror alltid att det nya året ska bli bättre men än så länge har varje år varit mer eller mindre detsamma. Prove me right please..?! Men inte e jag bitter för det. Hade en mysig julafton hemma hos mamma och Stefan med dom, syrran, Oliver, Stefans mamma och bror och Amanda va där en sväng innan dom begav sej till Järna. Fick massa fina julklappar bla en GITARR!! :D Woohoo! Nu jävlar ska det övas! Fick 2 lyktor av mamma och en prydnad (en killöverkropp) och en parfym. På juldagen var det julfirande hos pappa och jag fick en Tassimo kaffemaskin! :) Vi åt fläskfile med champinjoner och pommes, skönt å slippa julmaten. På kvällen va tanken att vi skulle dra till Berget men tydligen så va det itne "vårdad klädsel" att ha en liten tatuering i ansiktet så vi drog till cp och sen till Sailors. Kvällen slutade inte riktigt som planerat.. Orkar inte gå in på detaljer. Tack iaf snälla kusin för att jag fick komma hem till dej! <3 Måndagen blev jag ledig eftersom jag va typ sjuk så hoppade min kollega in för mej. Gjorde inte många knop den dagen...



Nyårsafton har även passerat och den firades i Vagnhärad hos Jimmy. Trevligt folk, alkohol och raketer. Precis som nyår ska vara! Vid typ 3 tiden hämtade brorsan mej och F och vi drog till Sille och käkade. Åkte hem och Danne och pungen kom dit och drack lite vin, snackade skit och lyssnade på musik. Undra vad mina grannar tyckte när jag började dunka musik klockan 4 på morgonen! :D Haha, men det är ju bara nyår en gång om året! Så igår sov vi till klockan halv 4, sen kom mamma och lämnade vovven. Vi mötte upp pungen och Danne och åkte ner och käkade pizza. :p Sliten som få vidare till Vagnhärad för att hämta borttappade saker och blev kvar bra mycke längre än planerat. Vi va väl "hemma" i Tälje vid halv 12 och då va det bums i säng.



Idag va det jobb som gällde igen. Har 2 ganska tuffa veckor framför mej med dubbla helger och extra pass. Men man ska inte klaga. Tänk på dom som inte har nåt jobb! ;) Sen är det ju aldrig fel med mer lön heller. :D

Har fått erbjudande att titta på några lägenheter också. Jag har gett upp Trosa och tänker återigen förflytta mej till Södertälje! Va och kiollade på en lägenhet förra veckan i samma port som syrran men fick mail idag om att jag inte fick den. Inga sura miner utan bara leta vidare. Har nu fått erbjudande om att titta på 3 andra lägenheter. 1 i Rosenlund och 2 i Grusåsen. Ska skicka syrran å kolla på den i Grusåsen då jag jobbar och ska på upprop i "skolan" just den dagen. Ska ju som sagt "börja plugga". Ska plugga upp några gymnasie betyg tänkte jag. Så den 9 Januari är det dags för upprop och kursen är på distans. Hoppas bara jag har tillräckligt mycket självdiciplin för att klara den. Men det är Svenska A så det är nog lugnt. Det är ju fan pinsamt att behöva säga att man ska plugga Svenska A när nån frågar. Folk måste tro att man är körd som har IG i det ämnet. :D Men det står faktiskt pga frånvaro på betygen.. :p

Jaja, nog om det! Ska ta och hoppa i säng nu så man e pigg och glad imorn på jobbet. Jobbar bara till 16 och om jag har ork så ska jag ner en sväng i gymmet och röra lite på fläsket. Stor fördel att man har gym på jobbet. Men flyttar jag till tälje så tänkte jag faktiskt börja träna med syrran!

Tjing!

 

Kommentera inlägget här: