Alexandra Törnqvist

Vill du inte höra mina åsikter, Vänligen ge fan i att läsa!

En tanke som slog mej..

Kategori: Allmänt

Sitter på jobbet och kom att tänka på ex....  Tänk egentligen hur mycket dom vet om en. På gott och ont. Ofta berättar men några av dina hemligaste hemligheter till sina respektive och förväntar sej att dom ska hållas fortsatt hemliga. Men n'r man gör slut då..?! Jag förväntar mej iaf att det ska hållas hemligt och hoppas det.. För tänk, tänkt ändå hur mycket du berättar för din partner i ett förhållande. Vad du gillar, vad du inte gillar, vad som skrämmer dej, vad du tycker är pinsamt, vad du har gjort, vad du aldrig skulle göra osv.. Man blottar sej så sjukt mycket för någon annan och litar på att denne håller detta för sej själv.. Så kort sagt, man borde hålla sej sams med sina ex!
Har inte orkar blogga på länge. Håret är fortfarande blondt och kommer att vara det iaf ett tag till. Fick ett ryck för 2 veckor sen och slänge i lite löshår.
Det satt under Malmö helgen men rök på söndagen då jag inte hade ett helhår. Satte i det på tisdagen bara för att prova och på torsdan va jag i Sthlm med kära kusin och köpte löshår för att göra flera/egna !"dreads". Tog som sagt ur dom på söndagen eftersom jag inte hade hela håret. Men kanske ska man ta tummen ur och sätta sej och göra klart dom nån gång så man kan slänga i dom i håret. Det va jävligt skönt att slippa fixa och tvätta håret.. :p Men på torsdag blir det ett frisörbesök för att klippa topparna och färga utväxten.. Ser förjävlig ut i skallen just nu.. :/
Men till nåt annat! MALMÖ!
Avicci-biljetterna va köpte, hotellet och flyget bokat. Fredag den 17 Februari va det dags! Men.... på tisdagen samma vecka fick jag ett mail om att avicci va inställt pga sjukdom och spelningen va flyttad till den 16 Maj. Skit också! Ringde Petra och kollade vad vi skulle göra och vi bestämde oss för att åka ner ändå! Smart val! Kommer inte ihåg sist jag hade en sån bra helg! ÅKte kl 6 på fredag morgon hemifrån till Arlanda. Planet gick 08:30 och vi landade i Malmö 1 timme senare. Tog flygbussen in till Malmö från flygplatsen vilket tog ca 40 minuter. Smidigt värre. Letade reda på hotellet som låg precis brevid centralstationen där bussen stannade. Tur hade vi också så vi fick checka in på en gång, så vi gick upp till rummet och kastade in väskorna. Vidare ut för att äta lunch, subway! Mums! Låg typ 1 minuts promenad från hotellet också vilket va nice. Sen va det dags att leta reda på ett systembolag. :) Efter mycke om och men hittade vi ett och köpte på oss lite dricka. Tillbaka till hotellet för 4(!!!) timmars gubbvila eftersom det inte blev mycke sömn natten innan. Vid 18 tiden drog vi ut och letade reda på en Mongolisk barbeque.. :p Yummie! Det va nog den bästa buffen jag ätit. Allt va sjukt gott och fräscht! Rullade hemåt och vilade en liten stund innan det va dags att göra sej klar för utgång. :)
Vi bestämde oss efter lite funderingar på Etage som hotell personalen rekomenderade och dessutom hade biljetter till. Vi knatade dit och det låg också typ 2 minuter från hotellet. Dansade och hade sjukt kul med en kille från Göteborg och ville inte att kvällen skulle ta slut. Vid 03:30 gav fötterna upp och vi knatade hemåt.
Lördagen va vi inte så fasligt slitna så vi gick upp å käkade hotellfrulle och sen upp å vilade lite. Gav oss iväg för att glo lite på vad Malmö hade att erbjuda. Så det blev lite shopping! :p Dom råkade ju ha ett Gina i samma hus som bolaget va så vi tog en sväng där. Några hundralappar fattigare gick vi och käkade och sen tillbaka för att vila igen. :) Det va mycket vila den här helgen. På lördagen gick vi inte ut förs klockan va 01:00 eftersom folket alltid kommer ut sent i Malmö och dansade tills klockan va 04:45. Dom stänger 5 där. :p Begav oss hemåt och va så jävla glada att hotellet låg nära. :D
Söndagen va chill, käkade frukost och begav oss ut på stan en sväng för att shoppa lite till och Petra skulle lämna tillbaka lite saker som hon inte ville ha. :p Tillbaka till hotellet och packa ihop för att åka mot flygplatsen vid 15 tiden. Planer gick 16:40 och fan vad skönt att vi valde att flyga. När man ska hem så vill man bara att det ska gå fort! 1 timme senare va vi i Sthlm och Petras mamma hämtade oss. En sjukt rolig och lyckad helg. Tur att vi åkte trots att spelningen va flyttad! Ser fram emot att åka ner till Malmö igen den 16 maj! :D
Väl hemma va varken jag eller Petra lika lyckliga då vi fått 3000:- var i parkeringsböter! Jävla skiiiiiit! Hade tydligen parkerat i en korsninge eller närmare än 10 meter från korsande vägs närmaste ytterkant. Vad fan det nu betyder. Sög som fan men vad ska man göra. Bara betala och se glad ut! :/
Veckan som varit har varit fullt upp, jobba 10 dagar i sträck men imorgon kl 18 tar jag äntligen helg! :D Loooovely!  SKa bli riktgit skönt faktiskt.
Nej, nu ska jag hoppa in i duschen och sen hoppa i säng! Natti!