Alexandra Törnqvist

Vill du inte höra mina åsikter, Vänligen ge fan i att läsa!

Bra update...

Kategori: Allmänt

Bloggandet går sådär märker jag.. Har inte riktigt tid med det just nu. Så nu fick jag ta mej lite tid när jag ändå jobbar natt. :) Om ni läste förra inlägget så skulle jag på kryssning. Bandit Boat! Och det va galet! Jag hade sjukt roligt.. :p Fest i alla hytter, underbart folk, skäll av vakten, limbo, spillda cider, "shots" i dricksglas och en förjävla baksmälla på söndagen. Jag valde som många andra att festa vidare på lördag i princip så fort jag vaknade så på söndagen mådde jag verkligen som jag förtjänade. Vaknade vid 1, gick ut med hunden och låg sen i soffan hela dagen med en paus för hundpromenad. Ringde Tess vid 7 och frågade om hon kunde köra mej till affären, inte ens då vågade jag köra! :D Haha! Måndagen va jag sjukt trött men då väntade jobb så det va bara bita ihop. Veckan gick fort och nu i helgen har jag bara tagit det lugnt och varit nykter och städad. :D



I fredags åkte jag hem till mamma och Stefan och umgicks med dom hela kvällen. Satt mellan dom i soffan och åt chips, kollade på film och kände mej som 12 år igen! :D Passade på och sova kvar också, tur att dom har 2 extra rum. :)

lördagen kom Petra ut och vi drack kaffe innan vi åkte mot Oaxens julmarknad! Och vilket jävla väder! "Varmt" och strålande sol! Underbart! Det är ju väldigt varmt för att vara November. Med tanke på att det va snö vid den här tiden förra året! Marknaden va dock inget att hänga i granen så jag och Petra åkte hem till mej och käkade äggmackor och snackade skit. Senare åkte vi till Trossen och köpa lite gott och sen hem till henne för att käka glass, snacka skit och kolla på tv. En riktgit slapp-lördag med andra ord. Söndan va det julmarknad i Gnesta, vilken också sög så det blev en kaffe på Thekannan och sen hemgång!


Bild tagen från google.

Den här veckan är det fullt upp så bloggningen kommer inte vara på topp. :p Idag började min jobb"vecka". Dag 1 av 10!! Och den började med att jag försov mej! Vaknade 10 i 7! Damn it! Ringde jobbet och som tur va kunde min kära kollega stanna tills jag kom. Kanon!

Imorn så slutar jag vid 15 och så bär det av upp till pappas jobb för att byta däck på bilen och tvätta den. Sen förbi kära kusin och fika och snacka skit. Vi ses ju typ aldrig längre nu när båda jobbar och hon bor i tälje och jag i Trosa. Förut sågs vi flera ggr i veckan. Saknar det!! :( Men så blir det oftast när man blir "stor". Efter det ska jag till pappa och överaska honom. Eftersom dom va sjuka på fars dag så kunde vi inte fira honom. Så imorn ska jag och syrran dit och fika.

Onsdag blir det introduktionskurs och möte på jobbet. Kanske inte räknas som "jobb". Men jag måste åka hemifrån 10:30 och kommer inte hem förs 15:30 så hela dagen hinner ju gå.

Torsdag och fredag väntar jobb på Hem ljuva hem och sen åker jag direkt därifrån och jobbar helg på mitt vanliga jobb. Så på onsdag kl 15 nästa vecka har jag äntligen lite ledigt! :D Iaf tills på måndagen om det itne blir nåt extra jobb! :)

Nu ska jag ta och bädda sängen och krypa ner. Klockan ringder 6 imorn och försova sej när man jobbar natt är fan pinsamt. Har ju hänt ett par gånger om man säger så.. :p Vaknar av att personalen sätter nyckeln i ytterdörren! :O Panik! Men men, hopp i säng nu!

Natti natti!

Ps. Kom ju på att jag glömde att säga en sak! Den 17 Februari sticker jag och Petra till Malmö hela helgen för att gå på Avicii på fredag kväll!!!!! Rooooligt! Biljetterna är köpta så nu ska man bara vänta tills det blir Februari! Haha! Lite långt kvar men jag längtar som en dåre. En helg i Malmö med Avicii, utgång, shopping och besök i Danmark med min vapendragare! :) Lovely! Ds.


Kommentera inlägget här: