Alexandra Törnqvist

Vill du inte höra mina åsikter, Vänligen ge fan i att läsa!

5 November 2011

Kategori: Allmänt

Hmm, återigen har tankarna om att sluta röka kommit upp. jag har ju lyckats förr, och misslyckats. Rökfri i 7 månader och sen va man dum nog att börja igen. =/ Jag skyller på Hultsfred och alkoholen. :p Det va trots allt där jag började igen. Trodde ju att jag bara skulle kunna feströka där och sen inge mer men det gick ju åt pipan. :D Såklart! Läste ju min sluta röka bok också. Den va bra och "funkade" men eftersom jag läser i snigelfart så hade man glömt det som stod i början när man va i mitten av boken. Kanske ska ta och läsa den igen med lite snabbare tempo. Några sidor varje dag istället för 2 sidor i veckan. :D Haha! Vi får se.. I sommar ska jag ju springa Trosa stadslopp har jag fått för mej så då är det fanemej dags att tänka på att sluta röka. 9 km som rökare?! Nja, tror inte det va!? Men jag har ju 8 månader på mej tills dess. Det borde gå! Börja träna lite mer och röka lite mindre är iaf en bra början. :D Jaja, det visar sej hur det går. Jag ska försöka iaf. Jag säger inte att jag ska sluta men jag ska fundera på det iaf. :D Och kanske börja läsa boken....

Nu i helgen är det min jobbhelg igen och mitt helvetespass. =/ 53 timmar på jobbet, visst gillar jag mitt jobb men fan 53 timmar är inte så värst kul kan jag faktiskt erkänna. Man har rätt mycket hemlängtan på tisdagen och börjar räkna ner timmarna. Börjar 10 på söndag morgon och slutar 15 på tisdagen. Tur att det bara är var 3dje vecka. :)
Den här veckan har det varit fullt upp med saker. Måndag-tisdag va det jobb. I onsdags va jag hos Amanda och fixade utväxten. Skulle egentligen gjort det nästa vecka men eftersom jag skulle upp till Stockholm senare på dan så bokade jag om tiden. :) Det blev jävligt bra faktiskt. Mycket ljusare än jag hade förväntat mej. :) Sen på em tog jag bilen upp till Tälje och pendeln upp till Stockholm för lite äventyr. Helt sjukt skönt att lämna lilla Trosa för ett dygn och va i Sthlm. På väg hem på torsdagen hälsade jag på syrran och busade med Oliver. Mosters plutt! :) Han börjar bli roligare nu när han kan prata lite mer. :)
Igår va det som sagt dags att åka till jobbet medans alla andra tog helg. Kändes väl lite surt men vafan. Så idag slutar jag 20 och då bär det av förbi mamma och hämta lite alkohol och sen till Maria & Nicke för lite party. Det är halloweenfest på Fyren ikväll och vi tänkte såklart klä ut oss. :D Har hittat på en skit bra sak så nu hoppas jag att resultatet blir lika bra som tanken. :D Bilder kommer upp senare! Hittade en ascool maskeraddräkt till hundar också! :D
Och eftersom det är alla helgona så tänker jag lite extra på dej. Helt galet att tiden gått så fort och man fortfarande inte fattat att du inte finns längre. Man tänker ofta att du ska dyka upp på nån fest eller man ska möta dej med bilen. Jag har inte varit hos dej än men jag ska... När jag känner att jag orkar/vågar.. Jag kan fortfarande inte höra den där låten "Dust in the wind" utan att det går en rysning genom hela kroppen och att jag får lite halvpanik. Den är är vacker men väcker så otroligt mycket känslor!
Nej nu måste jag sluta skriva innan jag börjar störtböla.
P&K
Kommentera inlägget här: